مثــــــل دریا

تارنمای برای دوستداران شعر ، تصنیف و ترانه های ماندگار این سرزمین اهورایی ( لطفاْ ازقلم - فونت- BLotus و یا BZar استفاده کنید )

مثــــــل دریا

تارنمای برای دوستداران شعر ، تصنیف و ترانه های ماندگار این سرزمین اهورایی ( لطفاْ ازقلم - فونت- BLotus و یا BZar استفاده کنید )

یار دبستانی من (فریدون فروغی )

شعر: یار دبستانی

شاعر: منصور تهرانی

خواننده: فریدون فروغی و ... برای فیلم فریاد تا ترور

 feridoon foroghi

یاد روزهای جشن روز دانشجو بخیر که با هم یکصدا و پر شور این شعر و با تمام وجود داد میزدیم.

این شعرو تقدیم میکنم به همه همراهان راه علم و بینش و بصیرت ایران . به همه کسانی که خردمندند و برای خردمند شدن مردم زخمها ی بسیاری به جان خریدند.

البته باید از جمشید جم نیز یاد کرد چرا که یار دبستانی که امروزه شنیده میشود  اثر جاویدان او نیز هست.

 

yar dabestani man 

 

یار دبستانی من

با من و همراه منی

چوب الف بر سر ما

بغض من و آه منی

حک شده اسم من و تو

رو تن این تخته سیاه

ترکه بیداد و ستم

مونده هنوز رو تن ما

دشت بی فرهنگی ما

هرزه تموم علفاش

خوب اگه خوب بد اگه بد

مرده دلای آدماش

دست من و تو باید این

پرده ها رو پاره کنه

کی میتونه جز من و تو

درد ما رو چاره کنه

یار دبستانی من

با من و همراه منی

چوب الف بر سر ما

بغض من و آه منی

هفته خاکستری(فرهاد - شهیار قنبری)

شعر: هفته خاکستری

شاعر : شهیار قنبری

خواننده: زنده یاد فرهاد

 

 

farhad

 

شنبه روز بدی بود، روز بی حوصلگی

وقت خوبی که می شد غزل تازه بگی



صبح یکشنبه ی من ، جدول نیمه تموم

همه خونه هاش سیاه، روی خونه جغد شوم

 



صفحه ی کهنه ی یادداشت های من

گفت دوشنبه روز میلاد منه،

اما شعر تو میگه که چشم من تو نخ ابره که بارون بزنه

آخ اگه بارون بزنه ، آخ اگه بارون بزنه



غروب سه شنبه خاکستری بود

همه انگار نوک کوه رفته بودن

به خودم هی زدم از اینجا برو

اما موش خورده شناسنامه ی من



عصر چهارشنبه ی من، عصر خوشبختی ما

فصل گندیدن من ، فصل جون سختی ما



روز پنجشنبه اومد

مثل سقاهک پیر ، رو نوکش یه چیکه آب

گفت به من بگیر بگیر


جمعه حرف تازه ای برام نداشت

هر چی بود پیش تر از اینها گفته بود

خسته( بیاد استاد مازیار)

شعر: خسته

شاعر

خواننده: شادروان استاد مازیار


چرا خوبان زود میمیرند؟!!!

امروز 1 تیر سالروز تولد مازیار ، تولد صدایی نو وتکرار نشدنی است  گرچه مازیار 11 ساله که از بین ما رفته اما صدای آن مرحوم جاوید و زنده خواهد بود.« شک نکنید من یک روز خواننده معروفی خواهم شد این جمله را سالها پیش در نیمه دوم دهه 40، عبدالرضا کیانینژاد ـ دانش آموز دبیرستانی در بابل ـ در جمع دوستانش گفته بود. چند روز بعد وقتی آشنای آهنگساز یکی از همین بچه ها، سراغ جوان لاغری را گرفت که جلوی دوچرخه دوستانش نشسته بوده و با صدای مبهوتکنندهای میخوانده، همه به اعتماد به نفس دوستشان ایمان آوردند.

دوستان در نهایت برای روح ارزشمند این استاد و انسان واقعه ای که در وطن غریبانه زندگی را بدرود گفت دعا کنید.

 


 

پخش آنلاین و دانلود آهنگ با صدای زنده یاد مازیار



من کیم یه خسته ام

خسته ای شکسته ام

دیگه بر خاک سیاه  ای خدا نشسته ام


یه درخت خشک و زخمی

زخمی از یه دشمنم

مثل بیدی توی بارون داره میلرزه تنم

میخزه توی رگام  زهر تلخ و تند مرگ

قصه سقوط من  قصه سقوط برگ

میسوزونه تنمو  زخم آتیشه سپید

خون خاکستریمو زیر پوستم میشه دید


من دیگه نه اون منم نام بی نشون منم

عکسی از گذشته ها جسم نیمه جون منم


من نمایی از یه نیستی

تو که هستی منو دریاب

من یه زخمی

ای که تو مرهم زخمی منو دریاب


بگیر این دست هایی رو که خون اون رفته به تاراج

برتره دست های تو از همه دستی منو دریاب

 

هر دری بسته شده به روی من

منه شکسته

ای که به خسته دلان درو نبستی منو دریاب

منو دریاب منو دریاب

ای همه خوبی منو دریاب