مثــــــل دریا

تارنمای برای دوستداران شعر ، تصنیف و ترانه های ماندگار این سرزمین اهورایی ( لطفاْ ازقلم - فونت- BLotus و یا BZar استفاده کنید )

مثــــــل دریا

تارنمای برای دوستداران شعر ، تصنیف و ترانه های ماندگار این سرزمین اهورایی ( لطفاْ ازقلم - فونت- BLotus و یا BZar استفاده کنید )

یار دبستانی من (فریدون فروغی )

شعر: یار دبستانی

شاعر: منصور تهرانی

خواننده: فریدون فروغی و ... برای فیلم فریاد تا ترور

 feridoon foroghi

یاد روزهای جشن روز دانشجو بخیر که با هم یکصدا و پر شور این شعر و با تمام وجود داد میزدیم.

این شعرو تقدیم میکنم به همه همراهان راه علم و بینش و بصیرت ایران . به همه کسانی که خردمندند و برای خردمند شدن مردم زخمها ی بسیاری به جان خریدند.

البته باید از جمشید جم نیز یاد کرد چرا که یار دبستانی که امروزه شنیده میشود  اثر جاویدان او نیز هست.

 

yar dabestani man 

 

یار دبستانی من

با من و همراه منی

چوب الف بر سر ما

بغض من و آه منی

حک شده اسم من و تو

رو تن این تخته سیاه

ترکه بیداد و ستم

مونده هنوز رو تن ما

دشت بی فرهنگی ما

هرزه تموم علفاش

خوب اگه خوب بد اگه بد

مرده دلای آدماش

دست من و تو باید این

پرده ها رو پاره کنه

کی میتونه جز من و تو

درد ما رو چاره کنه

یار دبستانی من

با من و همراه منی

چوب الف بر سر ما

بغض من و آه منی

نظرات 7 + ارسال نظر
سمیر یکشنبه 23 تیر 1387 ساعت 13:29 http://www.daftareeshghnevis.blogsky.com/

تو روزایی که نبودی،نمیدونی چی کشیدم
روزی صد دفعه عزیزم،به ته خط میرسیدم
تو نبودی تا سرم رو،بزارم رو شونهء تو
خودت هم خوب می دونستی،.............؟
...............................................
یا حق

فخرالدین چهارشنبه 2 مرداد 1387 ساعت 00:27 http://www.golshahrresiver.blogfa.com

سلام بسیار بسیار عالی می باشد . از مطالبت دزدیدم . ببخش به منم سری بزن. بازم بنویس. درودی بی پایان

سمیه جهانگیری جمعه 29 آذر 1387 ساعت 23:59

جمشید جم دزد این اثر هنریست!
فریدون فروقی ممنوع الصدا بود و از غصه مرد!
شما میدانید چقدر دردناک است که به یک خواننده بگویند حق خواندن ندارد!
ولی همان آهنگ ها را حوزه ی تبلیغات مثلن اسلامی اجرا میکند
لعنت بر این حکومت! نفرین بر جمشید جم پست !!

یار دبستانی یکشنبه 2 خرداد 1389 ساعت 13:50 http://sayebanha1

سلام . تشکر می کنم .شعر یار دبستانی را خیلی وقت بود می گشتم.

کویر پنج‌شنبه 5 خرداد 1390 ساعت 13:36 http://www.kavirm.blogfa.com

سلام.ممنون از مطلبتونو شعرو کپی کردم برایه جشنه فارغ التحصیلیم میخوام.با اجازه...راستی اگهدو ست داشتی به وبلاگم سر بزن.

زهرا پنج‌شنبه 30 تیر 1390 ساعت 22:34

سلام و درود
خاطره های دوران دانشجویی برام یه بار دیگه مرور شد.
مرسی

ارتا سه‌شنبه 22 بهمن 1392 ساعت 20:50

این شعر و صدای خواننده اش {فروغی}محشره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد