مثــــــل دریا

تارنمای برای دوستداران شعر ، تصنیف و ترانه های ماندگار این سرزمین اهورایی ( لطفاْ ازقلم - فونت- BLotus و یا BZar استفاده کنید )

مثــــــل دریا

تارنمای برای دوستداران شعر ، تصنیف و ترانه های ماندگار این سرزمین اهورایی ( لطفاْ ازقلم - فونت- BLotus و یا BZar استفاده کنید )

تصور کن( سیاوش قمیشی)

شعر: تصور کن


شاعر : یغما گلرویی


خواننده : سیاوش قمیشی

 

به نظرم تو این دنیایی پر از جنگ و  درگیری ها ، پر از هجوم ، پر از سرکوب حق و .... این ترانه بی مناسبت نباشه.

 


 

پخش آنلاین و دانلود آهنگ با صدای سیـــاوش قمیـــشی



تصور کن اگه حتی تصور کردنش سخته!

جهانی که هر انسانی تو اون خوشبخته خوشبخته!

 

جهانی که تو اون پول و نژاد و قدرت ارزش نیست!

جواب هم‌صدایی‌ها پلیس ضد شورش نیست!

 

نه بمب هسته‌ای داره، نه بمب‌افکن نه خمپاره!

دیگه هیچ بچه‌ای پاشو روی مین جا نمی‌زاره!

 

همه آزاده آزادن، همه بی‌درد بی‌دردن!

تو روزنامه نمی‌خونی، نهنگا خودکشی کردن!

 

جهانی را تصور کن، بدون نفرت و باروت!

بدون ظلم خود کامه، بدون وحشت و تابوت!

 

جهانی را تصور کن، پر از لبخند و آزادی!

لبالب از گل و بوسه، پر از تکرار آبادی!

 

تصور کن اگه حتی تصور کردنش جرمه!

اگه با بردن اسمش گلو پر میشه از سرمه!

 

تصور کن جهانی را که توش زندان یه افسانه‌س!

تمام جنگای دنیا، شدن مشمول آتش‌بس!

 

کسی آقای عالم نیست، برابر با هم‌اند مردم!

دیگه سهم هر انسانِ تن هر دونه‌ی گندم!

 

بدون مرزو محدوده، وطن یعنی همه دنیا!

تصور کن تو می‌تونی بشی تعبیر این رویا!

 

نظرات 9 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 14:29

عمق برخوردهای غیرانسانی با بازداشت شدگان به روایت شاهدان
0 نظر فعالان حقوق بشر در ایران : آنچه در پی می آید اظهارات تعدادی از بازداشت شدگان روزهای اخیر است که به تازگی از محل های مختلفی آزاده شده اند، مجموعه گفته های این افراد را جهت تنویر افکار عمومی و بیان عمق نگران کننده وضعیت بازداشت شدگان با کمترین ویرایش و به صورت تیتروار بدون اشاره به هویت بازگوکننده (به دلیل مسائل امنیتی) در ادامه ذکر می کند :

شاهدان عنوان می نمایند : برخی از بازداشت شدگان با سند 50 میلیون تومانی و برخی به قید کفالت و چنانکه شنیده شده برخی نیز با پرداخت پنجاه هزار تومان آزاد شده اند. برای تعداد زیادی از آنان در دادگاه انقلاب پرونده تشکیل شده است. هنوز تعداد زیادی در بازداشت به سر می برند و بسیاری خانواده ها از سرنوشت عزیزانشان بی خبر هستند و معلوم نیست که کشته شده اند یا در کجا زندانی هستند.

در ادامه :

1. چنانکه تصور می شود مردم فقط حین تظاهرات بازداشت نشده اند. عده بسیار زیادی هنگام خروج از ایستگاه مترو یا پیاده شدن از تاکسی یا حین تردد در خیابان هایی که از محل تظاهرات دور بوده بصورت عابر معمولی توسط پلیس دستگیر شده اند. عده ای نیز با حمله وحشیانه به منازلشان نیمه شب با شکستن درب منزل و ضرب و شتم و توهین از رختخواب بیرون کشیده و بازداشت شده اند. حتی خانواده یک جوان 16 ساله گفته اند که وی هفته قبل با گذاشتن سند آزاد شده ولی نیمه شب قبل لباس شخصی ها به منزلشان حمله کرده و با شکستن در، وی را از رختخواب بیرون کشیده و با ضرب و شتم برده اند.

2. در میان بازداشت شدگان افراد مختلف از اقشار مختلف از جوانان و مردم عادی تا اساتید دانشگاه و نخبگان اجتماعی هستند که در نقاط مختلف بصورت فله ای بازداشت شده اند. شخصی گفته که من برای خریدن بستی با لباس منزل خارج شدم و حین برگشت بستنی به دست دستگیر شده ام. برخی اشخاص مشهور نیز در میان بازداشت شدگان دیده شده اند که شاهدان از جمله نام خانم مهتاب نصیرپور را عنوان می دارند.

برخی اتباع خارجی در زندان اوین مشاهده شده اند. یک نفر سیاه پوست و یک ترک در زندان اوین دیده شده اند که حتی زبان فارسی بلد نیستند. یک نفر حین رساند همسرش به بیمارستان برای زایمان بازداشت شده و از حال همسرش خبری ندارد. یک دندان پزشک با یورش به مطب اش بازداشت شده است. یک بسیجی هم در میان بازداشت شدگان بوده که چون ظاهرش شبیه بسیجی ها نبوده بشدت هم مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. وی عنوان می داشته که حتی کارت فعال بسیج دارد. شاهدین عنوان می دارند تعداد زندانیان به قدری زیاد است که از زندانیان عادی به عنوان زندان بان استفاده می کنند و به علت کمبود جا زندانیان بصورت فشرده و در هم لولیده می خوابند. و خطر بیماری های جمعی وجود دارد.

3. بازداشت شدگانی که حتی در خارج از تظاهرات دستگیر شده اند از همان ابتدا وحشیانه و به قصد کشت با چوب و باتوم و باتوم برقی مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته اند. یک لباس شخصی به ران پای یکی از زندانیان با کلت از نزدیک گلوله شلیک کرده است. دستگیرشدگان در مراکز اطلاعات، پایگاه های بسیج، مراکز پلیس ، زندان های مشخص یا مکان های نامعلوم شکنجه شده اند. شکنجه های بسیار شدید و وحشیانه و بی حد و حساب در بازداشتگاه های بسیج و اداره آگاهی خیابان وحدت اسلامی دیده و شده است. در انتهای همین مطلب انواع شکنجه که دیده و شنیده شده است را خواهیم آورد.

4. به کسانی که قبل از بازداشت یا حین ضرب و شتم با سلاح سرد یا ابزار شکنجه یا گلوله مجروح شده اند رسیدگی پزشکی نمی شود. حتی اجازه رساندن دارو به بیماران خاص توسط خانواده هایشان داده نمی شود. وضع بسیاری از زندانیان وخیم است. یک نفر که بینی اش با باتوم شکسته گفته که وقتی گفتم نیاز به پزشک دارم با پوتین توی صورتم لگد زدند.

5. بازجوئی های بسیار طولانی مدت و بی وقفه چندین ساعته ( 7 یا 12 یا بیشتر ) انجام می شود. در این بازجوئی ها به اشکال مختلف می خواهند اعراف به اتهامات واهی از بازداشت شدگان بگیرند. همچنین تلفن همراه و ایمیل بازداشت شدگان را اجبارا می گیرند و تمامی آنها و ارتباطات و دوستان شان را کنترل می کنند.

6. پس از آزادی وسایل بازداشت شدگان تحویل آنان نمی شود. گفته شده شخصی را با یک لباس زیر و دمپائی از زندان رها کرده اند.

7. ظاهرا آزارهای جنسی هم وجود دارد که این نگرانی در خصوص زنان زندانی و زندانیان سیاسی بیشتر است. خصوصا که با توجه به فرهنگ ایرانیان این موارد گفته نمی شود و جنازه های تحویل داده شده توسط پزشکی قانونی بی طرف بررسی نمی شود.

8. وضع روحی زندانیان و آزادشدگان مناسب نیست. برخی زندانیان از شدت ضرب و شتم و صحنه های دلخراشی که دیده اند نمی توانند بخوابند. شاهد در نزدیکی خود چند مورد تشنج حین خواب گزارش کرده است. بطوری که بسیاری بهتر می دیدند که اصلا نخوابند و که راحت تر باشند.

انواع شکنجه و ضرب و شتم بازداشت شدگان:

بازداشت شدگانی که توسط بسیج و لباس شخصی دستگیر شده اند از هنگام دستگیری بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. سپس در بازداشتگاه های اطلاعات و سپس بسیج و نهایتا قبل از زندان اوین به اداره آگاهی شاپور ( وحدت اسلامی ) منتقل شده و به ترتیب در هریک بشدت شکنجه و مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. زندانیانی که به این ترتیب بازداشت شده اند گفته اند که در اداره آگاهی وحدت اسلامی از اینکه چرا بازداشت شدگان را در مراکز قبلی اینقدر زده اند که جا برای آنها نگذاشته اند اظهار ناراحتی می کردند ولی با این حال باز هم به شکنجه و ضرب و شتم شدید آنان ادامه داده اند.

نکته قابل توجه که توسط بازداشت شدگان بیان شده این است که شکنجه گران ضرب و شتم را با لذات و توام با خنده و مسخرگی و بازی انجام می دادند.

- گفته شده که با باتوم بطوری سمت چپ سر را شکسته اند و بعد برای متقارن بودن آن سمت راست را هم شکسته و خندیده اند.

- یا حین ضرب و شتم دسته جمعی زندانیان کسی آمده و گفته که نباید اسیر را آزار داد و بقیه را کنار زده، بعد خودش بشدت زندانیان را کتک زده و بعد وقتی خسته شده دوباره به بقیه دستور کتک زدن داده است.

- شخصی بیان کرده که وقتی درخواست کرده دستبند سفتش را کمی شل کنند چنان آن را سفت کرده اند که توی گوشت دستش فرو رفت و مدت ها به همین شکل به این سو و آن سو کشیده شده است.

- برخی زندانیان گفته اند که 4 روز ما را روی زانو مقابل دیوار نشاندند و اگر خوابمان می برد با باتوم بشدت توی سرمان می کوبیدند. در این مدت فقط دو بار خوراک بسیار مختصر داده شده است.

- یکی از زندانیان گفته که بار اول که مرا باتوم برقی زدند از شوک آن دو متر پرت شدم ولی بعد آنقدر مرا کتک زده اند که حالا وقتی آنرا روی دستم می کشند هیچ عکس العملی ندارم.

- افراد قوی هیکل تر را بیشتر مورد ضرب و شتم قرار داده اند به این بهانه که نیروهای امنیتی را زده اند یا تخریب اموال عمومی انجام داده اند.

- ضرب و شتم دسته جمعی بازداشت شدگان، ضرب و شتم سر و صورت با پوتین حتی افراد مجروح، ضرب و شتم با کابل و زنجیر و باتوم و باتوم برقی غیر از کتک با مشت و لگد دیده و گفته شده است.

- شاهد می گوید پشت برخی مجروحان بر اثر ضرب و شتم کاملا سیاه با آثار خونینی از کابل و زنجیر و غیره بود.

- شکستی استخوان مچ و دست و پا بسیار دیده شده است

مصطفی سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 14:51

سلام.
دوست عزیز خوشحال میشم که با وب زیبای شما تبادل لینک کنم.
در صورت تمایل منو با نام:
سایت نرم افزاری یک ایرونی
لینک کنید و به من خبر بدهید تا من هم شما را لینک کنم.
(شرایط تبادل لینک : آمار حد اقل 500 بازدید در روز)
با تشکر پیشاپیش از همکاری شما دوست عزیز
منتظر پاسخ شما هستم.
یا علی
wWw.1ironi.com

ghol-dadam سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 15:06 http://www.powersetshop.com

سلام[گل]
از جدیدترین سریالها و فیلمهای روز دنیا دیدن نمایید:
بخشی از لیست سریالها و فیلمهای موجود
سریال سوپرانوس
سریال خون واقعی - True Blood
سریال دروغ بگو - Lie to Me
سریال نجواگر ارواح - GHOST WHISPERER
سریال جریکو - Jericho
سریال تیغ - BLADE THE SERIES
فیلم زاغه نشین میلیونر
رامبو 1و2و3و4 Rambo
فیلمی از نخستین حفاری تخت جمشید
شکوه تخت جمشید
لذت نقاشی باب راس (BOB ROSS)
سریال قهرمانان (heroes) در سه فصل
مجموعه فیلم های 2009 سری 1
مجموعه 30 فیلم برتر 2007 و 2008
سریال فرشتگان در آمریکا
مستند خارق العاده سیاره زمین
سریال آلیاسAlias سری کامل (فصل12345)
مستند برترین مکانهای دنیا
سریال فرار از زندان سری کامل(فصل1و2و3و4)
سریال دوستان( Friends)
سریال 24 در هفت فصل کامل
سریال ترسناک ماوراءالطبیعه
سریال زنان سرسخت
سریال ترمیناتور یا نابودگر
سکوت / Silence
سریال شاهزاده زمان 1,2
سریال رقاصه هوانگ جین
سریال Point Pleasant
سریال پادشاه خدایان
سریال عاشقانه نامه عشق
سریال متشکرم ( Thank You)
سریال کایل ایکس وای
سریال جنگجویان کوهستان
سریال رابین هود کره ای هونگ گیل دونگ
سریال هشتمین اژدهای مبارز (Tian Long Ba Bu )
سریال هفت شمشیر زن بهشتی
سریال گروه برادران
سریال زیبای گرگ و میش
سریال فروشنده پارلمان (Lobbyist )
سریال فرشته تاریکی Dark Angel
(fringe )فرینج
سریال اسم من ارله
سریال عشق بد Bad Love
سریال ایلجیما( Iljimae)
سریال دختر من My Girl
دکستر ( DEXTER )
سریال کره ای درخت بهشتی(آسمانی)
داستان غم انگیز عشق (sad love story )
بازگشت عقابهای مبارز
سریال 4400 - THE4400
سریال سه پدر و یک مادر ( Three Dads One Mom)
سریال لاست(گمشدگان)در 5 فصل
هفت رخ ایران زمین
سریال امپراطوری بادها(جومونگ2)
چشم بندی دیوید کاپرفیلد
افسانه جومونگ
مجموعه کمدی لورل وهاردی
پدر خوانده 1 و 2 و 3
افسانه سودانگ
امپراطور دریا
منتظرتون هستیم[گل][قلب]

محسنی سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 15:33

وب سایت شرکت مهندسی دانش مدیریت ایران بروز گردید
شما میتوانید از امکانات ویژه آن بهره مند شوید
www.dmi.ir

اسپورتچی سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 16:51

ضمن عرض تبریک به شما دوست عزیز که توانسته اید با زحمات فراوان وبلاگ بسیار زیبای خود را به ثبت برسانید...و تشکر فراوان بابت مطالب بسیار ارزنده و فواید ان برای هر بازدید کننده ای...شما را به گروه بزرگ اوکسین ادز جهت درج وبلاگ خود و زیباسازی محیط وبلاگ، به ازای ثبت وبلاگ و واریز پول توسط ما به شماره حساب بانکی شما دعوت مینماییم...
ثبت نام با شما....بازدید روزانه از وبلاگتان و واریز پول به حساب بانکی شما توسط ما...کافیست در سایت زیر ادرس وبلاگ و شماره حساب بانکی خود را درج نمایید..در هر کجا که هستید..بعد از 24 ساعت تاثیر انرا خواهید دید..به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع:
http://www.oxinads.com/?a=22810
http://www.oxinads.com/?a=22810
همچنین سایت های پر بازدید ایران ، عضویت فعالی دراین گروه دارند....به ازای هر کدام از وبلاگهایتان پول در میاورید......تعداد زیاد اعضای این گروه نشاندهنده رسمیت این گروه و هیچ گونه سوء استفاده است. فقط وبلاگ خود را ثبت نمایید و پول پارو کنید...بدون هیچ گونه چشم داشت و تضرر مالی....در هر کجا و در هر زمان و درهر وضعیت مالی که هستید..به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع فقط در اینجا:
http://www.oxinads.com/?a=22810
http://www.oxinads.com/?a=22810
ما منتظر شماییم به ما بپیوندید
درضمن برای فعال شدن حسابتان باید کد بنر ها را در سایتتان قرار دهید

سمیر چهارشنبه 10 تیر 1388 ساعت 22:03 http://daftareeshghnevis.blogsky.com/

اگر ساقی تویی پیمانه ات من

غریو شادی مستانه ات من

برای دیدن چشمان مستت

نشسته بر در................
موفق باشی و عاشق
یا حق

دنیا شنبه 24 مرداد 1388 ساعت 22:35 http://ghaeab.blogfa.com


ساحل افتاده گفت : « گر چه بسی زیستم

هیچ نه معلوم شد آه که من کیستم .»

موج ز خود رفته ای، تیز خرامید و گفت :

« هستم اگر می روم گر نروم نیستم . »

سلام

خوب هیچ وقت نمی شه گفت ترانه های سیاوش قمشی زیبا

نیست چون حرف دل آدما ست

منم تنها چیزی که می تونم بگم اینه که زیبا بود وسپاس

شهرزاد شنبه 4 مهر 1388 ساعت 00:49

عالی بود خیلی حال کردم باهاش

ertebatpeople@gmail.com چهارشنبه 6 آذر 1392 ساعت 23:09

عالی بود مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد